Wiadomości z Bytomia

Będzie projekt przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką

  • Dodano: 2025-11-05 09:15

To pierwszy etap na drodze do kompleksowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką w Bytomiu-Rozbarku. Miejski Zarząd Dróg i Mostów podpisał umowę na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką w ciągu DW 911. Wartość umowy to prawie 533 tys. zł, z czego 200 tys. zł to pozyskane przez miasto dofinansowanie z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

– Ekspertyza techniczna wiaduktu oraz przeglądy kontrolne jednoznacznie wykazały, że wiadukt nad ul. Siemianowicką jest w złym stanie technicznym i niezbędna jest jego przebudowa – mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. – Do czasu przebudowy obiektu konieczne będzie utrzymanie wprowadzonego w lipcu zwężenia jezdni na wiadukcie, a także dodatkowe podparcie przęsła wyłączonej z ruchu nitki, które ma powstać w połowie listopada 2025 roku – podkreśla wiceprezydent Michał Bieda.

Trwa wykonanie tymczasowego podparcia wiaduktu

Wiadukt na al. Jana Pawła II jest częścią drogi wojewódzkiej /DW 911/ łączącej Bytom z Piekarami Śląskimi i Świerklańcem. Wykonanie podpory jest konieczne, aby odciążyć newralgiczny filar, co umożliwi prowadzenie ruchu kolejowego i samochodowego pod wiaduktem do czasu jego kompleksowej przebudowy. Inwestycja warta prawie 450 tys. zł ma się zakończyć w połowie listopada 2025 roku.

Dokumentacja projektowa umożliwi staranie się o dofinansowanie przebudowy wiaduktu

Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką i linią kolejową 131 jest nie tylko niezbędne, aby ogłosić przetarg na rozpoczęcie prac budowlanych, ale również, by starać się o pozyskanie zewnętrznego dofinansowania.

Zakres prac związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej obejmuje rozbiórkę istniejących wiaduktów w obydwu kierunkach oraz budowę nowych obiektów dostosowanych zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi dróg wojewódzkich. Warto dodać, że realizacja inwestycji zakłada etapowanie prac przy zachowaniu ciągłości ruchu na DW911 /al. Jana Pawła II/ po jednym pasie w obydwu kierunkach.

Zgodnie z podpisaną umową wykonawca – firma FASYS Mosty Sp. z o.o. z Wrocławia ma 12 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie prawomocnych decyzji niezbędnych do przebudowy wiaduktu na DW 911.

Dodaj komentarz

chcę otrzymać bezpłatny newsletter portalu mojBytom.pl.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu.
Wydawca portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Czytaj również