To pierwszy etap na drodze do kompleksowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką w Bytomiu-Rozbarku. Miejski Zarząd Dróg i Mostów podpisał umowę na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką w ciągu DW 911. Wartość umowy to prawie 533 tys. zł, z czego 200 tys. zł to pozyskane przez miasto dofinansowanie z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
– Ekspertyza techniczna wiaduktu oraz przeglądy kontrolne jednoznacznie wykazały, że wiadukt nad ul. Siemianowicką jest w złym stanie technicznym i niezbędna jest jego przebudowa – mówi zastępca prezydenta Bytomia Michał Bieda. – Do czasu przebudowy obiektu konieczne będzie utrzymanie wprowadzonego w lipcu zwężenia jezdni na wiadukcie, a także dodatkowe podparcie przęsła wyłączonej z ruchu nitki, które ma powstać w połowie listopada 2025 roku – podkreśla wiceprezydent Michał Bieda.
Trwa wykonanie tymczasowego podparcia wiaduktu
Wiadukt na al. Jana Pawła II jest częścią drogi wojewódzkiej /DW 911/ łączącej Bytom z Piekarami Śląskimi i Świerklańcem. Wykonanie podpory jest konieczne, aby odciążyć newralgiczny filar, co umożliwi prowadzenie ruchu kolejowego i samochodowego pod wiaduktem do czasu jego kompleksowej przebudowy. Inwestycja warta prawie 450 tys. zł ma się zakończyć w połowie listopada 2025 roku.
Dokumentacja projektowa umożliwi staranie się o dofinansowanie przebudowy wiaduktu
Opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy wiaduktu nad ul. Siemianowicką i linią kolejową 131 jest nie tylko niezbędne, aby ogłosić przetarg na rozpoczęcie prac budowlanych, ale również, by starać się o pozyskanie zewnętrznego dofinansowania.
Zakres prac związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej obejmuje rozbiórkę istniejących wiaduktów w obydwu kierunkach oraz budowę nowych obiektów dostosowanych zgodnie z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi dróg wojewódzkich. Warto dodać, że realizacja inwestycji zakłada etapowanie prac przy zachowaniu ciągłości ruchu na DW911 /al. Jana Pawła II/ po jednym pasie w obydwu kierunkach.
Zgodnie z podpisaną umową wykonawca – firma FASYS Mosty Sp. z o.o. z Wrocławia ma 12 miesięcy na opracowanie dokumentacji projektowej oraz uzyskanie prawomocnych decyzji niezbędnych do przebudowy wiaduktu na DW 911.